Tuníme Gazetisto, a logicky musíme řešit věci, s nimiž mají uživatelé největší problém.

Já vím, pro člověka od počítačů je to občas překvapivé, jak moc uživatelé neovládají práci s technologií. Jako - dobře rostlý ajťák není asi úplně správný vzorek, ale obecně stejnému dojmu propadají i programátoři nebo generace Z. Tak nějak tušíme, že běžný uživatel spoustu věcí nezná a ani je znát nemusí, ale občas i nás překvapí, co všechno neznají - a přesto užívají.

Což je přesně prostor pro odborníky z oblasti, které se říká UX, user experience nebo uživatelský prožitek. Oni neučí uživatele pracovat s věcmi; oni se snaží, aby práce s těmi věcmi byla pochopitelná i bez učení.

Takže jsme například řešili ten problém s maily. Po pravdě řečeno jsem se s tím nesetkal ani v HN, ani v Infu. Tam byli předplatitelé alespoň natolik vzdělaní, že chápali koncept vytvořím si uživatelský účet a přihlásím se.

Tento příspěvek je pouze pro předplatitele

Máte účet? Přihlaste se

Problém uživatelského prožitku